;

Thursday, August 13, 2009

PENTADBIRAN MUKIM DAN KAMPUNG

1. Mempengerusi semua mesyuarat-mesyuarat yang diadakan di peringkat mukim.
2. Mengawasi pentadbiran ketua-ketua kampung dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung.
3. Menghadiri mesyuarat dan majlis keraian peringkat negeri, daerah dan kampung yang dijemput.
4. Mengumpul dan mengemaskini data-data / profil mukim.
5. Menghadiri mesyuarat JKKK terutama di kawasan pembahagian kawasan.
6. Bertanggungjawab surat-surat dan fail-fail Pejabat Penghulu.
7. Mempersaksikan borang-borang, surat dan mengeluarkan surat sokongan yang berkaitan.
8. Menjalankan tugas-tugas yang diarahkan oleh Pegawai Daerah dan Ketua Penolong Pegawai
Daerah/Penolong Pegawai Daerah.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog